Marketing Communication Manager Ingunn Kristiansen i Schneider Electric Norge.

Schneider Electric, Telenor og Nelfo med felles IoT-fremstøt

#smartere på Eliaden

0

– Dette var et naturlig sted å stille ut på for oss. IoT (Internet of Things) er et buzzord i bransjen – og vi har på følelsen at elektrobransjen ser på digitalisering av installasjoner som noe litt skummelt og komplisert. På Eliaden ønsker vi derfor å vise hvordan IoT konkret kan føre til installasjoner som gir energibesparelser, samtidig som de er installatør- og brukervennlige, sier Marketing Communication Manager Ingunn Kristiansen i Schneider Electric Norge.

Fokus på standen hos Schneider Electric vil være på dagens mest populære løsninger: smartere elbillading for små og store ladeanlegg samt smarte tavler og komponenter. Blant annet verdens minste, trådløse energimåler PowerTag, som er spesielt populær i Norge.

– Landet vårt har vist seg å være det andre største markedet i verden for akkurat denne løsningen – etter Frankrike, påpeker Kristiansen.

Fageksperter
Schneider Electric ønsker velkommen til Eliaden og stiller sine fremste fageksperter til disposisjon for en lærerik fagprat, tips og råd.

– Norge og Norden generelt viser vei når det gjelder digitalisering på alle felt. Det er derfor viktig for oss å vise de praktiske fordelene som Internet of Things medfører for både bransjen og sluttbrukerne i Norge, forklarer Kristiansen.

Seminarer
– I tillegg til #smartere-standen, er vi med på å arrangere tre ulike seminarer under Eliaden: om smart elbillading, solstrøm og lagring samt intelligente bygg. Seminarene er populære, noe som viser at fagfolk i bransjen vil benytte anledningen til å kombinere et besøk på Eliaden med faglig påfyll, avslutter hun.

Schneider Electric satser på Virtual Reality
til tekniske installasjoner