IWMAC satser videre med egen avdeling i Bergen. Her ser vi Mads Mikkelsen og Kenneth Namdal som skal lede kontoret. Foto: IWMAC

– Vestlandet er et strategisk valg

Mads Mikkelsen og Kenneth Namdal skal lede IWMACs nye avdeling i Bergen

0

IWMAC vokser ikke bare geografisk i Europa gjennom fusjonen med svenske Egain, eller oppkjøpet av det norske teknologiselskapet Cebyc. En større satsing i Norge skal gjøre selskapet til en storaktør på det skandinaviske markedet – og det hele starter med Vestlandet.

Når IWMAC styrker sin posisjon ytterligere, blir det med en egen avdeling fra Paradis i Bergen. Kenneth Namdal (42) og Mads Mikkelsen (38) skal lede arbeidet med å bygge opp og forvalte en større del av selskapets portefølje. – IWMAC er i stor vekst, og har et tydelig fremtidsrettet syn på teknologi. Det er noe vi vil være en del av, sier de to bergenserne samstemte.

Utfordrerrollen
Gjennom sin lange fartstid som både salgsingeniør og prosjektleder for EM-systemer, kjenner Namdal markedet godt. Han forteller at IWMACs unike toppsystem var det som først pirret interessen hans.

– Åpne standarder er en forutsetning for sømløse integrasjoner. Der har IWMAC tatt et tydelig standpunkt. Utfordrerrollen gjør mulighetene i IWMAC ekstra spennende i tiden fremover, avslutter han.

Som Key Account Managere skal de nå bistå både eksisterende og nye kunder innen bygg og industri, og dagligvarebransjen.

– Vår viktigste oppgave blir i første omgang å gjøre energieffektivisering enklere for folk flest. Det gjør vi gjennom sparte energikostnader, redusert miljøavtrykk og et smartere toppsystem. Teknologien er der, men folk må vite at det finnes – og der har vi et stort potensial, skyter Mikkelsen inn.

Mikkelsen er godt kjent med rollen som KAM fra blant annet Stanley Security og Lindorff, og har i tillegg erfaring som tidligere salgsingeniør for Elotec. Det tar han med seg videre til IWMAC.

– Vil være hands-on
Nå starter jobben for alvor med å ta en større bit av kaka. Kenneth Vik Jacobsen, CCO i IWMAC, er glad for å få bergenserne med på laget.

– Bergen og Vestlandet er et strategisk satsingsområde for oss, og da er det godt å ha mannskap på bakken som kjenner til området. Nettopp det vil utvilsomt komme både nye og eksisterende kunder til gode, sier han.

Jacobsen trekker også frem at satsingen bare er starten på en større ekspansjon i det norske markedet.

– Nå som vi også vokser utover Skandinavia ønsker vi å forankre posisjonen vår i Norge ytterligere. Da blir det viktig å være “hands-on” fra flere lokasjoner. Og, hvem vet? Kanskje vil dere se IWMAC dukke opp flere steder i løpet av den kommende tiden.

Meld deg på ITBaktuelts nyhetbrev her